Fantastisch Maleisie!

Dag voor vertrek naar Maleisië!

Hallo allemaal,

Zoals jullie inmiddels weten, gaan wij morgen beginnen aan ons avontuur in Azië.
We gaan naar Maleisië, een lang gekoesterde wens van mij. Jaren lang ben ik al met deze reis bezig.
Hoe mooi is het om dat nu waar te maken.
Een droom komt uit! Ik ben er van overtuigd dat ook Arlette en de kids dit een fantastisch avontuur zullen gaan vinden!
Maar liefst 3,5 week gaan wij backpacken in Maleisië, maar op voorhand dient wel gezegd te worden dat wij wel op de luxe tour gaan. Leuke hotels waar op zijn minst een airco en een koelkast(Baco en wijn…) aanwezig is!
We vliegen via Taiwan naar Kuala Lumpur, een vlucht totaal van ruim 20 uur. Ja, je moet er iets voor over hebben!
We gaan veel gebruik maken van het openbaar vervoer. Overvolle bussen/treinen! We hebben er nu al zin in!! Onze mening is dat we dan pas het echte Maleisië zullen ontdekken.
Het eerste hotel hebben we inmiddels geboekt, maar daar blijft het ook bij. Voor de rest van de vakantie weten we ‘s morgens niet waar we ‘s avonds slapen. We laten ons iedere dag weer verrassen!
Als dat geen avontuur wordt!
Nadat we geland zijn zullen we Kuala Lumpur links laten liggen, voor ons geen stad. Wij komen voor de Robinsonachtige eilanden en de natuur. Met als uiteindelijk doel om de laatste week op het eiland Borneo te verblijven. Nu kan het nog, maar wie weet hoe het er daar over 10 a 20 jaar uitziet. Door de wildkap en de klimaatverandering is er tegen die tijd wel helemaal geen regenwoud en wildlife meer.
Maleisië bestaat uit 2 gedeelten, waarvan Borneo er dus een is. De eerste weken verblijven we op het vaste land, waar we eigenlijk kriskras door heen zullen gaan. De ene dag lekker chillen op de stranden en de volgende dag weer in een tropisch regenwoud of lekker in de (koelere) bergen.
Zoals gezegd, we vertrekken morgenvroeg. Om 05.00 uur met de trein vanuit Venlo. Die zal ons naar Frankfurt brengen, waar vanuit we om half 12 gaan vliegen.

We hebben er zin in!
En we hopen dat jullie veel leesplezier zullen hebben aan onze avonturen!

Matein, Arlette, Daan en Koen.

Ps: Doneer geen foto’s, want dankzij Lilian’s gulle gift in 2014 kunnen we voorlopig nog vooruit. Maar liefst 5000(!) foto’s kunnen we nog plaatsen in deze blog.

Patricia

Leuk beschreven Matein! Geweldig dat jullie nu samen je droomreis gaan maken. Geniet van al het moois!

Eelco

Jullie hebben een geweldige reis in het vooruitzicht, heel veel plezier samen.

Ineke

Al onderweg naar Frankfurt!!! Goede reis en een beetje slapen?

Lilian & Godfried

Lief gezin,
Enorm gaaf dat jullie deze reis gaan maken! En ook nog ons op de hoogte houden van jullie reiservaringen. Super veel plezier. Veel Liefs uit Gardone!

TOOs

Geniet van deze droom wens., oke ik zie je app. Groetjes pa ma.

Spenkie

Heel veel plezier samen! Goed om te lezen dat het weer een "Tinus-vluchtenschema" is geworden! ;-)