Fantastisch Maleisie!

Weg uit de jungle.

Zondag 21 augustus.
Onze laatste paar uurtjes hier. Ontbijt hebben maar overgeslagen. Met alleen veel koffie ( en sigaretten) komen we een heel eind. De taxi is op tijd. Als afscheidskado geef ik Caïro, die erg van voetbal houdt, een Ajax shirt. Hij mocht het kado pas openmaken als wij weg waren. Gezien de foto’s later was hij hier erg blij mee. Rond 13.00 uur kwamen we weer aan in Sandakan. Bij het Sabah hotel. Een van de beste van Sandakan. Een resort met WiFi, zwembad en lekker eten! Arlette en de kids gingen naar het zwembad, terwijl ik naar het stadje liep om geld te pinnen en even rond te kijken. Het is beter om de steden te vermijden hier omdat echt overal een ontzettende strontlucht hangt.. Even later was ik weer terug bij het hotel. Een uur later besloten we om met zijn vieren te gaan shoppen, dus weer terug naar het stadje. Ik zei nog wasknijpers meenemen….
De winkels zijn hier overal hetzelfde, goedkope kleding en telefoonwinkels. Je kunt hier zelfs nog de eerste Nokia kopen!! €25,- Wie wil hem niet!! De prijzen van de telefoons zijn hier niet echt interessant, ongeveer hetzelfde als in Nederland. Dit komt doordat de euro in waarde is gedaald. Naar een uur gaan we weer terug naar het hotel met de taxi. We hebben hier heerlijk gegeten. Kleine porties, dus nog maar een keer een “hoofdgerecht” bestellen….
Helaas gaan we hier morgen al weer weg. Om half 6 het vliegtuig naar zoals al eerder gezegd, onze laatste bestemming. Kuching!