Fantastisch Maleisie!

Damai Beach resort.

Maandag 22augustus.
De vluchten maandagavond gaan voorspoedig. Kwart over 10 in de avond landen we in Kuching. Nog een uurtje met de taxi en we zijn in ons laatste hotel. Damai Beach Resort. We hebben echt een fantastische kamer geboekt. Maar we zijn te moe om alles te bekijken en gaan lekker slapen! Morgen weer een dag!

Dinsdag 23 augustus.
We worden wakker, maken de gordijnen open en wow…. Wat een fantastisch uitzicht. We kijken over de bomen uit op de zee. De kamer is echt ernorm groot, 2 verdiepingen! Kompleet met jacuzzi. Lekker luxe de laatste dagen. Uur of half 10 zijn we gaan ontbijten. Was meer dan prima! Ik was vroeg wakker en heb alvast de omgeving verkend. Verder dan een paar winkeltjes, een foodcourt en een cultureel dorp in Sarawak style kwam ik niet.
Gedurende de dag kwamen we er achter dat hier niet veel mensen zaten. Het leek wel alsof we het hele resort voor ons zelf hadden. Maar goed, we vermaken ons wel. Allemaal het zwembad in. Het eten ‘s avonds was prima. Na een paar uur op telefoon en of tablet gingen we naar bed.

Woensdag 24 augustus.
Ik ben redelijk vroeg opgestaan om te kijken of hier nog een leuke excursie was voor vandaag. Arlette en de kids wilden niet mee, dus ik ben alleen op pad gegaan. De attractie hier is het Bako NP. Allleen dat ligt ver weg(50 km) en kost een godsvermogen. Ik ben gaan wandelen naar het buurdorp Santubong, dat ongeveer 5 kilometer verder lag. Daar zouden krokodillen op de oevers liggen… Het was 35 graden, dus na 2 uur wandelen en geen krokodil gezien te hebben, besloot ik maar om weer terug te lopen. Toch was het leuk om te zien hoe de plaatselijke bevolking hier leeft. Nou dat is echt armoede hier. Echt hutjes waar gezinnen in leefden. Uiteindelijk 3,5 uur later was ik weer terug op het resort. Helemaal Total-loss! Deze “excursie” heeft me uiteindelijk 1 RM (€0,20) gekost. Ik heb 2 flesjes water a 1 RM gekocht. Op de terugweg vond ik 1 RM en een Maleisische vlag, die echt iedereen hier heeft. Maar had ook te maken met de feestmaand Augustus. We hebben nog wat gezwommen, totdat het noodweer hier lost barstte. Echt stortregens!
Ik heb nog geprobeerd om mee te gaan met een riviercruise samen met Daan. Alles was toegezegd, alleen een half uur van te voren werd alles gecanceld. De reden staat hierboven. Ze varen niet uit als er storm op komst is. Jammer!! Dit was onze laatste kans.
‘s Avonds nog wat gegeten. Nu zitten we onze tijd vol te maken tot we weer naar bed mogen… Van de ene kant zijn we blij dat we morgen vertrekken. 3,5 week zit er bijna op! Wat hebben we veel gezien! En gereisd! Buiten de 16.000 km hier naar toe, nog eens 4.000 extra! Als we dan vrijdag terug zijn hebben we precies de omtrek van de aarde afgelegd!!
Volgend jaar weer? Als het aan mij ligt zeker!!
Alle boardingpassen zijn gereed voor morgen. Totaal 3 vluchten om vrijdagmorgen om 7.15 uur in Frankfurt te landen! We hebben genoten!!
Ps. We maken een tussenlanding in Qatar…. Helaas een paar maanden te vroeg!!!

Reacties

Reacties

Ann Wegh

Hi Matein, wat een avonturen en zo leuk dat wij mee mochten reizen.

Zo hebben jullie toch maar weer een mooie herinnering gemaakt.

Fijne vlucht en tot maandag!

Matein van Lijssel

Had ik niet nog een weekje vrij….???

Ineke

Zou je willen, maar het is wel allemaal super!!

Godfried & Lilian

Leuk al jullie verhalen te lezen Matein. Een super herinnering geven jullie Daan & Koen ook mee samen. Hele goede reis terug en dan maandag weer een goede start met werk en school. Liefs uit Naarden

Angelique

Ja was geweldig om te zien, prachtige fotos en leuke verhalen,en de jongens zo aan het genieten ?, een fijne reis terug en tot snel ?❤

Chantal

Wij hebben jullie reis mooi kunnen volgen. Bedankt voor de verhalen en de foto’s. Hele goede terugreis en dan maandag weer fris beginnen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!