Fantastisch Maleisie!

Aankomst in Kuala Lumpur, vuurvliegjes en het eiland Pangkor.

Maandagochtend om 4 uur vertrokken we naar Maleisië. Geen rechtstreekse vlucht, maar gewoon via Taiwan. We blijven Nederlanders, want dat was goedkoper dan rechtstreeksnaar Kuala Lumpur.
We moesten om 05.05 uur de trein in Venlo halen, waarna we naar Frankfurt gingen. Voor de kids al een belevenis, want we zaten in een snelle ICE trein. Bijna 300 km per uur! Het inchecken verliep prima en snel. Dat was fijn, geen lange wachtrijen. 13 uur later geland in Taipei. We hadden een korte tussenstop. Dus snel weer door.. Dinsdagmiddag half geland in K.L. We hadden meerdere opties om hier weg te komen. Bus,trein….Maar we kozen maar voor een taxi omdat we al vele uurtjes onderweg waren.
De eerste overnachting hadden we Kuala Selangor, een klein stadje waar eigenlijk niets te doen was. Toch was dit een bewuste keuze omdat alleen hier bij de rivier miljoenen vuurvliegjes zijn. Om half hadden we een excursie. Een uurtje heen en terug met een boot de rivier op. Leuk om te zien, maar ook niet meer dan dat. Op de foto’s is het niet goed te zien….je moet er echt geweest zijn!!! Hahaha.
Daarna maar eens op zoek naar eettentje. Was lekker en vooral verse vis(garnalen) en groenten.
Inmiddels was het half 11 en tijd om te gaan slapen.
Morgen weer vroeg op!
Woensdagmorgen zonder ontbijt gaan we op pad. Op zoek naar een bus die ons naar Lumut brengt.
Nog even een tosti gescoord voor Daan, want ja, die heeft altijd honger. Na een uurtje wachten was ik er eigenlijk a weer klaar mee! Op zoek naar een taxi!
Maar in dit hele gat geen taxi te bekennen..Kl..t.!!
Na een half uurtje nog maar weer een rondje gelopen. En eindelijk ik zie iets wat op een taxi lijkt!
Gelukt! Hij wil ons we naar Lumut brengen..150 km verder… 250 Ringgit armer( 50 rm=€10,-).
2 uurtjes rijden naar Lumut. Onderweg kregen we een soort van chips/snacks die we van de taxichauffeur kregen. Zijn vrouw had deze gemaakt. Erg leuke man, die ons veel vertelde over Maleisië. We kwamen aan in Lumut, de havenplaats vanwaar we naar Pulau Pangkor gaan!
Even 2 dagen relaxen! Lekker aan het strand en het zwembad. En hopelijk lekker eten, rijst/noodles altijd goed!
Tot over een paar dagen voor het volgende verslag!
Tenminste als er goed WiFi is……

Ineke

Dank je voor het uitgebreide verslag. En nu een paar dag en nu uitrusten en genieten van alles!! Heerlijk! De accommodatie ziet er super uit!!

Sanne & Max

Klinkt erg goed allemaal, leuk opgeschreven. Lekker genieten nu van het strand. Heel veel plezier daar!