Fantastisch Maleisie!

Aangevallen door apen en kwallen!

Donderdag 4 augustus.
Iedereen heeft lekker uitgeslapen. Ondanks dat de regen met bakken uit de hemel komt. Gelukkig gebeurt dit voornamelijk ‘s nachts.
Terwijl de rest nog ligt te slapen, ben ik wandelend de omgeving gaan verkennen. Er zouden 2 “geheime” beeldschone strandjes dicht in de buurt liggen. Bij een bord met Chinese tekens moest je linksaf slaan en dan via een tempel en een bruggetje een stukje door het regenwoud lopen…. Ik ben gestopt bij het Chinese bord… Dat gaan we vanmiddag wel doen met z’n vieren. Ik ben teruggelopen en de andere kant van de “boulevard” verkent. Maar daar was niet veel te zien. Een heleboel eetstalletjes en een paar winkeltjes. Dan maar lekker terug naar het hotel om na het ontbijt te gaan zwemmen.
Ik wilde eigenlijk het eiland per scooter verkennen.
Maar behalve een oud Nederlands fort en hotel Tiger Rock (daar wilde ik eigenlijk naar toe, maar was veel te prijzig!!!€350,- per nacht) is er bar weinig te zien daar.
Het zwemmen was heerlijk en verkoelend.
Na de middag met z’n vieren zijn we gaan wandelen naar de eerder genoemde strandjes. Het eerste stuk ging prima, maar na een paar honderd meter bleek dat we over metershoge rotsen moesten klimmen om verder te komen. Het was warm en bloedheet. Het zweet gutste van onze hoofden. Een goede manier om af te vallen!! Maar uiteindelijk hebben we de strandjes gezien. 2 strandjes van hooguit 10 meter breed….
Dan maar weer terug. Via het strand waar de kids nog even lekker konden schommelen.
Bij het hotel aangekomen weer het zwembad in. Opeens kwamen er van alle kanten apen aan.. Ze plunderden alles wat eetbaar was of leek. Echt bang waren ze niet van mensen. Het was eerder andersom!! Bij een kamer stond de deur open, de apen konden zo naar binnen en plunderde alles… Ze zullen maar je paspoort meenemen..!
‘s Avonds zijn we gaan eten bij Nipah Deli. Een restaurant waarbij ook hier de tafels op het strand stonden. Echt heel mooi! Arlette en Daan namen de “steamboot”, een soort Chinees fondue. Zag er heel leuk uit. Ook hier weer redelijk lekker gegeten, maar niet echt top! Maar de sfeer en lokatie maakte alles goed. De kids vermaakte zich op het strand en de hond waar ze een dag eerder ook al hadden mee hadden gespeeld, kwam ons hier ook weer opzoeken. Toen we bijna op het punt stonden om te gaan, kwam Koen huilend uit de zee gelopen. Hij zei dat het leek alsof hij was gestoken door een wesp….in het water…. Wij hebben meteen het personeel ingeschakeld en die vertelde ons dat het om een kwallenbeet ging. Helaas had Koen als natuurlijke reactie over de wond gewreven. Hierdoor is het gif verspreid. Na wat spoelen met heet water en zalfje werd de pijn al minder. Het zou de volgende dag over zijn, gelukkig maar!!
We liepen terug naar het hotel, waar we rond 12 uur maar naar bed zijn gegaan.
Morgen vroeg (10 uur!?!?) weer op om naar de volgende bestemming te gaan….. het volgende eiland!!

Chantal

Leuk om de verhalen te lezen en de foto’s te zien. Fijn om nu door te reizen naar de volgende bestemming??
Hopelijk heeft Koen inderdaad geen last meer van de kwallenbeet