Fantastisch Maleisie!

Reis naar een volgende lokatie: Penang.

Vrijdag 5 augustus.

Dag van vertrek, op naar een volgende lokatie. Het eiland Penang. Een van de bekendste eilanden van Maleisië. We zijn ‘s morgens gaan ontbijten en de kids gingen nog even zwemmen. Gelukkig heeft Koen niet veel last meer van zijn kwallenbeet.

Intussen pakten wij wij de hele boel weer in.

Om 12.45 uur moeten we de boot halen.

Op het vastelandnemen we de bus naar Butterworth. Maar niet voordat we afscheid namen van een Maleisische familie, die ons veel geholpen heeft en veel verteld heeft over het land.

Na een korte tussenstop komen we aan in Butterworth. We besluiten een taxi te nemen naar ons nieuwe hotel. Het Shangria-la Golden Sands. Het op een na beste hotel van het eiland Penang. Ruim €150,- per nacht.!!?!? Ongekend prijzig voor hier. Een redelijk hotel kost hier zo’n €60,-.

De taxichauffeur die ons bracht hebben we kennis laten maken van de Nederlandse cultuur. Fransje Bauer!?!? Hij moest er hard om lachen, net als wij eigenlijk. Rond een uur of 7 ‘s avonds kwamen we aan bij het hotel. Ingecheckt en nieuwsgierig naar onze kamer. Het zal wel een suite worden voor deze prijs..

Eenmaal op de kamer aangekomen, teleurstelling en zeer verbaasd. Er stond maar 1 bed! Hup, terug naar de receptie. We hadden voor 4 personen een 2 persoons kamer geboekt. Ja, en waar de kinderen dan zouden moeten slapen, dat was ons probleem?!?!? We konden een extra bed voor de kamer bijboeken tegen een “kleine” vergoeding. Mooi niet dus!! Dan maar alles annuleren! Dat vond de receptioniste ook te ver gaan. Na overleg kwam ze met een oplossing. Een gratis bed en gratis ontbijt voor de 3e en 4e persoon. Oh ja, ook dat hadden we maar voor 2 (?!??) personen geboekt.Maar goed alles vergeven en vergeten en weer door!!!

Het hotel was overigens prachtig met 3 zwembaden en een perfect onderhouden tuin.

We gingen even later wat eten en kwamen terecht bij een foodcourt. Een verzameling van restaurantjes aan een plein. Dus veel keus uit alle delen van de wereld. Echt een aanrader!!

Op de terugweg naar het hotel nog wat vers fruit gescoord. Ook aan de vitaminerijkst wordt gedacht! Daarna lekker slapen. En ja, het 3e bed was inmiddels geïnstalleerd…!!

Zaterdag 6 augustus.

Wat een heerlijk ontbijt! 20 meter buffet met bijna alles wat je je kunt wensen. Super dit!

We besloten om vandaag bij het zwembad/strand te blijven. Een relax dagje mag ook best eens. Als we ons zouden vervelen zouden we nog altijd naar de enige slangentempel ter wereld kunnen gaan. Alleen niet iedereen was even enthousiast…

De lunch hebben we overgeslagen, was ook niet echt nodig na zo’n ontbijt. Koen en ik hebben een wandeling gemaakt op het strand, op zoek naar de man met de king cobra. Helaas niet gevonden. Maar tot onze grote verbazing zien we hem bij terugkomst bij het hotel. Yes!! Een slangenshow! Kompleet met een king cobra en een Python.

Brrr…. We krijgen de kans om de Python vast te houden, een kans die we niet vaak meer zullen krijgen. Durven we dit? We twijfelen, maar met knikkende knieën doen we het toch! Wat een ervaring! De slangentempel hoeven we in ieder geval niet meer naar toe!

We besluiten om met z’n vieren over het strand te gaan wandelen, genieten van de mooie zonsondergang. We belandden op een terrasje met veel locals. Wat een uitzicht! Een plaatje.

‘S avonds eten we weer op het foodcourt. Echt weer super lekker allemaal! Vooral voor Daan, die net als we willen gaan nog doodleuk een hele vis op de Bbq laat gooien. Wat kan die jongen smullen en genieten van lekker eten! Mooi om te zien!

We willen “vroeg” naar bed ( inmiddels is het alweer bijna 12 uur), omdat we morgen de 2 leukste activiteiten op Penang willen gaan doen. Naar Penang Hill, een Hillstation met prachtige botanische tuinen en naar Georgetown. Wereld beroemd en bekend om zijn street art. Cultureel erfgoed is deze stad!

Ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Tot later!!

Ps: de foto’s staan helaas door elkaar en niet allemaal horizontaal. Is lastig om op de mobiele telefoon te bewerken. De WiFi is helaas ook niet altijd even best….

Marc

Super om jullie even gezien en gesproken te hebben, heerlijke vakantie!?

Ineke

Wat een interessant en mooi verslag Matein!! Een super reis in een boeiend land!! En nu bij dat geweldige hote!! Heel verstandig om af en toe een rustdagen nemen. Dan geniet je nog meer van alles!!