Fantastisch Maleisie!

Penang Hill en Georgetown.

Zondag 7augustus.
Voor onze doen staan we vroeg op. De reden is omdat we vandaag een druk programma hebben.
Zoals de titel al doet vermoeden 2 locaties, waar we vandaag naar toe gaan. Georgetown en Penang Hill. Hier zeggen ze dat als je niet naar Penang Hill bent geweest, je ook niet op Penang bent geweest. We zullen zien!! Gaan we met de bus of met de taxi?? Uiteindelijk wordt het de bus. Lekkere airco en goedkoop. We gaan als eerste naar Penang Hill. De bus brengt ons een heel eind, maar het laatste stuk nemen we de taxi. Als we daar aankomen een gigantische wachtrij!! Shit!! Daar hebben we echt geen zin in. Gelukkig zie ik bij de kassa dat er fast tickets te koop zijn. Dubbele prijs, maar ach…tijd is geld. We lopen de hele rij voorbij en zitten binnen een kwartier in een trein die ons naar de top van de berg brengt. Best gênant om iedereen zo voorbij te lopen. Ach.. hadden ze maar een vak moeten leren…. Toen we boven aankwamen was het erg onduidelijk waar je nu naar toe moest. Botanische tuinen? Zeg maar hoe we moeten lopen.. wij weten het niet. Erg toeristisch daar en voor veel dingen moesten we betalen. Wel was er een mooie hill station waar we wat hebben gedronken. Uiteindelijk zijn we nog rond gereden in een golfkar. Was leuk, maar ook niet meer dan dat. Een beetje een tegenvaller dus. Snel naar beneden maar weer! Op naar Georgetown voor de street art. Ook dat was voor ons moeilijk te vinden. We kwamen 2 oude mannetjes tegen, die ons wel rond wilde rijden in een soort van riksja. Een jaar of 70 schat ik ze! Een prestatie van ze om ons door de halve stad te fietsen. Onze ( Koen en ik) “chauffeur” was echt een leuke man! Wij hebben ons in ieder geval vermaakt. En uiteraard veel foto’s gemaakt. De steden in Maleisië zijn over het algemeen vies en de stank is soms niet te harden. Maar dit soort maakt het een stuk leuker. Na een uurtje waren we er wel klaar mee. Daan voelde zich ook niet zo lekker. Toevallig kwam onze bus er net aan. Voor €2,60 met z’n vieren we terug naar het hotel. Dit was toch nog wel een uurtje rijden. Moe kwamen we aan, naar we besloten toch om alvast te gaan eten. Weer op straat! En wederom erg lekker en goedkoop! Aangekomen op de kamer hebben we nog gebeld met beide oma’s en met Marc en Patricia. Daarna ging de rest slapen. Ik ben nog naar de bar gegaan om de verhalen van de laatste dagen uit werken. Het is nu 12 uur ‘s nachts. Bijna maandagmorgen dus en ik heb nog geen idee waar we morgen heen gaan… Lankawi, Cameron highlands of toch Borneo.. Ach ja, we zien het morgenvroeg wel! Tijd genoeg!!
Welterusten en jullie horen of lezen wel wat de volgende bestemming gaat worden!!!