Fantastisch Maleisie!

Oudste regenwoud ter wereld: Taman Negara.

Donderdag 11 augustus.
Wederom moeten we vroeg opstaan! Half 7 gaat de wekker. De migraine is gelukkig weer weg. Door al mijn slapen ben al veel eerder wakker. Uurtje of 5.. Ik besluit een sigaretje te roken buiten. Maar alle deuren zijn zijn dicht, ik kan er gewoon niet uit!! Afkicken!! Uurtje later gingen de deuren toch en ik kon weer voorzien in mijn verslaving.
We nemen de bus naar een van de hoogtepunten van onze reis. Taman Negara. Echt in de middle of Nowhere! 70 km van de bewoonde wereld. Midden in het regenwoud. De busreis verloopt voorspoedig en n om 11 uur zijn we bij de Jetty. Een soort haven. Vanuit hier vertrekt de boot. Nog snel even wat eten. Een spectaculaire tocht, die 3 uur duurt. Was echt heel gaaf, maar het had iets korter mogen duren! We kregen er een houten kont van. We komen aan in het dorp en worden opgehaald door de motel eigenaar. Het was echt om te huilen dit, wat een waardeloze accommodatie. 2 bedden en een douche.. Wat nu??
Via een Booking.com toch nog een andere accommodatie gevonden. Wat een mazzel. Weg hier!! Ook nu kwam de eigenaar ons ophalen. Echt een top service. De mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Aangekomen bij onze nieuwe guesthouse waren we zeer blij. Hier kunnen we wel 2 dagen verblijven. Dit is top!!
We hadden bij de Jetty al 2 excursies geboekt. Een voor vanavond, een nachtelijke jungle tour. En voor morgen een hiking van 6 kilometer, waar we langs eenwaterval zouden komen en een dorp zouden bezoeken van de oorspronkelijke bewoners. De Orang Asli. Inmiddels was het al half 7, we kregen honger. We zijn gaan eten bij Taman Negara flooting restaurant. Echt super lekker en weer kost het geen drol! Ik kan hier wel wennen!!
Om half 9 verzamelen bij de boten. De nachtexcursie gaat beginnen. We trekken de jungle in op zoek naar dieren. We spotten gekko’s, sprinkhanen, slangen, schorpioenen en nog veel meer. Na 2 uur is de excursie afgelopen. We varen terug, maar dan opeens….. Onze gids krijgt van alle kanten te horen dat er olifanten zijn gespot.. Wat een mazzel! Hup, in een andere boot( deze kon door ondieper water) en op zoek!! Wat een service van onze gids om dit nog extra te doen! Klasse!! Toen wij die kant op gingen met boot, waren de olifanten helaas al weg. Je kon ze alleen nog ruiken. De welbekende poeplucht, die je herkent van de dierentuin. Jammer dit, maar wel een topdag gehad!! Dat belooft veel goeds voor morgen. Het is nu kwart over over 1, dus snel naar bed. Morgen moeten we weer fit zijn….