Fantastisch Maleisie!

Een van de zwaarste dagen in Maleisië!

Donderdag 12 augustus.
Wat was dat lekker wakker worden in ons nieuwe hotel. Erg aardige mensen hier. Niets is te veel en ze helpen je overal mee. Ontbijt was prima.
Om 9.00 uur moesten we klaar staan om door de jungle te hiken. Met als doel een waterval en bezoek aan een dorp midden in de jungle. Als extra gewicht moesten we 10 kilo aan water en eten/fruit meenemen. Best zwaar en het was nu al over de 30 graden. We staken de rivier over en kregen een korte uitleg. Ook met de dieren die er voor komen! Dat wordt spannend! We komen tussen 4 en 5 uur pas weer terug. 9 uur wandelen!! Lijkt de 4 daagse wel! De eerste uren gaat het wel, maar het zweet gutst van onze hoofden. Vooral bij mij. Op driekwart van de tocht ben ik echt doodop! Ik kan niet meer! Arlette neemt de tas over, die gelukkig met het uur wel lichter wordt. Rond half 3 kwamen we bij de waterval aan. Voor iedereen genieten, behalve voor mij. Ik had de hele pauzetje nodig om bij te komen. Mijn shirt kon ik uitwringen! Als ik hier niet van af val!
Na de waterval weer verder. Berg op kon ik bijna niet meer! Maar toch doorzetten..Daan en Koen vroegen steeds wat er was…. Nou, kei kapot!! Terwijl die kerels van ons deze afstand met gemak liepen en nog energie over hadden!!
We voeren naar het dorp, waar we uitleg krijgen over hun leven. Wat voor de kinderen echt gaaf was, was het vuur maken en met de blowpipe om “dieren” te schieten. Daan was er best goed in. Daarna weer terug naar het dorp met de boot. Al onze spullen moesten in waterdichte zakken.. oh oh… we gaan nat worden! En inderdaad de terugreis ging wat heftiger dan een normale bootreis hier. Maar dat was we lekker, een beetje verkoeling! Bij aankomst in het dorp liep ik strompelend naar onze hotelkamer. Vanwege de blaren en de vermoeidheid. Als een blok viel ik op bed in slaap. Een paar uurtjes later was ik weer redelijk opgeknapt. We gingen weer naar ons favoriete restaurant hier. Was echt weer lekker. Daarna lekker naar bed. Morgen wacht ons de lange tocht naar Mersing. De plek vanaf waar de ferries naar het Robinson eiland Tiomangaan.

Reacties

Reacties

Peter

????

Angelique

Toppertjes ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!