Fantastisch Maleisie!

Mersing, de plaats van de overtocht naar Pulau Tioman.

Vrijdag 13 augustus.
Zoals jullie al merken gaan we steeds verder zuidelijk. We zijn nu over helft en gaan richting Borneo voor de laatste week. Hier verwachten we erg veel van. De accommodaties zijn(bijna) allemaal geboekt. Nu alleen nog de bus- en de vliegreizen.
We konden vandaag redelijk uitslapen. Om half 11 zou de taxi ons komen halen om ons naar Jerantut te brengen. Een ritje van een uur. Vanuit hier zouden we of naar Mersing gaan of naar Kuantan. Totale reis van vandaag was dik 450 kilometer. Daar aangekomen bleek de bus naar Kuantan al vol te zitten. Improviseren dus. Binnen 10 minuten had ik een taxi geregeld, die ons naar Mersing zou brengen.
We waren 10 minuten onderweg… auto te heet…. Weer terug naar het busstation. Het zou worden geregeld dat er een nieuwe taxi kwam, maar je hem al aan komen….na een uur nog niks… Zelf onze taxichauffeur ging er van door!! Gelukkig kwam er even later iemand aan rijden, die ons wel wilde brengen. Dat is top! Rechtstreeks naar Mersing. Dat scheelt ons weer een dag. Na 4 uur belanden we in een klein plaatsje boven Mersing. Kuala Rompin. Het blijkt dat er ook vanuit hier een ferry naar Tioman gaat. Da’s ook makkelijk! Morgenvroeg gaan we om 11.00 uur met de ferry. We eten nog wat bij de KFC, drinken nog wat en gaan rond een uur of 12 weer naar bed.