Fantastisch Maleisie!

We gaan naar Borneo!

Woensdag 17 augustus.
Opstaan! De wekker geeft half 7 aan! Oei, dat is vroeg… We moeten om 8.00 uur de boot halen. 7.00 uur “inchecken”, nou een uurtje of half bij de pier!!
Alle spullen zijn gepakt, uit checken en we kunnen weer door. Het ontbijt slaan we over. Half 8 lopen we naar de pier, waar onze boot al aan komt! Gelukkig, net op tijd. Eenmaal weer op het vaste land nemen we de taxi naar Johor Bahru, de meest zuidelijke stad van het vaste land. We vliegen vanuit daar naar Kota Kinabalu. Kuching of Kota kinabalu, de steden waar voor bijna iedereen het avontuur op Borneo begint. Bij aankomst boeken we een hotel, The Luma hotel. In een woord geweldig, veruit het beste hotel dat we hier hebben gehad! Kamers zijn echt prachtig!
We hebben vandaag 2500 kilometer gereisd. Een beetje laat komen we hier aan. We willen iets gaan eten en komen terecht in een grote shoppingmall. Daar gaat ons eten…. alleen maar winkels kijken… vooral de elektronica winkels( telefoons/tablets en gadgets..) Tegen de tijd dat we klaar zijn, zijn alle restaurants al gesloten.. Dan maar een snelle hap bij Subway. Een heerlijke wrap. We gaan terug naar ons hotel, benieuwd wat voor ontbijt we hier gaan krijgen!
We verwachten er veel van. Morgen lekker uitslapen, waarschijnlijk weer winkelen en dan om half 3 weer vliegen naar Sandakan. Het hart van Sabah, waar we onze borst weer nat kunnen maken voor geweldige ontmoetingen met de dieren!!

Marc, Patricia en Oma Pip

Lieverds, wat fijn dat het gelukt is om naar Borneo te gaan, super!! Niet te veel kopen hè ;-)
Geniet van alle mooie dieren op Borneo en van het geweldige hotel (nu ff)

Dikke kus van ons